Wat houdt een digitale klantenkaart in?

klantenkaart

Wat houdt een digitale klantenkaart in?

feb 7, 2020 Ondernemen by admin

Digitale klantenkaarten hebben enkele voordelen voor bedrijven, ze zijn ook een belangrijk onderdeel geworden van de e-commerce. Het is ondertussen niet voldoende meer om alleen maar gebruik te maken van de traditionele klantenkaart. Een groot deel van de klanten winkelen online en deze trend zal niet verminderen. Klanten komen steeds terug bij bedrijven die hen online voordelen kunnen bieden.

Om het nut van een digitale klantenkaart en de algehele klantenbinding te verhogen, hebben bedrijven hun beloningssysteem met sociale en gedragsmatige acties, zoals beloningen voor het verwijzen naar potentiële klanten. Ze proberen ook om met hun klanten met meer gepersonaliseerd te communiceren. De digitale klantenkaart vraagt om een precieze planning en de juiste software om alle transacties van de klant correct bij te houden.

Maar is het echt de moeite waard?

Velen zouden volmondig ja zeggen! Hier zijn in ieder geval enkele voordelen van de digitale klantenkaart.

Verhoog de omzet

Meer klantenbinding helpt de winst te verhogen, simpelweg, omdat loyale klanten vertrouwen krijgen in je merk en daarom waarschijnlijk meer zullen uitgeven. Volgens onderzoek kan het verhogen van de retentie met slechts 5% via een digitale klantenkaart de omzet met 25 tot 95% verhogen.

Bespaar geld

Alhoewel het aanmaken en invoeren van een digitale klantenkaart een investering is, zijn strategieën voor klantbehoud vaak goedkoper dan het aantrekken van nieuwe klanten. Het werven van nieuwe klanten kan 25% duurder zijn dan het houden van huidige klanten.

Verzamel waardevolle gegevens

De meeste moderne consumenten geven de voorkeur aan een gepersonaliseerde benadering. Door je klanten aan te moedigen om profielen in te vullen, kun je extra gegevens verkrijgen, zodat je niet alleen de klantervaring kan personaliseren, maar ook gerichte marketingcampagnes kunt opzetten? Je band met klanten kan vergroten en je kunt zelfs een verwijzingsprogramma invoeren.

Zorg dat consumenten zich gewaardeerd voelen

Een uitgebreid, gepersonaliseerd loyaliteitsprogramma geeft je klanten het gevoel dat ze een emotionele band hebben met je merk en het verhoogt het geduld van de klant bij ongelukken, zoals een vertraagde levering. Je kunt de waardering vergroten door extra punten of beloningen op te plannen speciale gelegenheden, zoals de verjaardag van een klant.

Verhoog de omzet

Je kunt betere, gepersonaliseerde voorstellen, doen aan je klanten, waardoor de kans groter wordt dat je klanten een voorgesteld product zullen kopen.

Meet loyaliteit door betrokkenheid

Met de geschikte software kun je analyses maken en rapporten bekijken, waarmee de invloed van de digitale klantenkaart op je verkopen wordt gemeten. Je ziet onder andere de frequentie waarmee klanten bij je terugkeren en het gemiddelde bedrag dat ze per bezoek uitgeven.

Betere communicatie

Een digitale klantenkaart biedt je een directe manier om met klanten te communiceren, wat vooral handig kan zijn in een noodgeval zoals een terugroeping van een product. Bovendien kun je de digitale klantenkaart gebruiken om verkoop, speciale evenementen en nieuwe producten te promoten.

Een goed programma is zelfvoorzienend

Alhoewel het een beetje werk vraagt om een ​​sterke campagne te structureren en de software te vinden die aan je behoeften voldoet, is het programma zelfvoorzienend. Ook al wordt er geadviseerd om de statistieken te controleren, blijft het programma op de door je gekozen individuele instellingen draaien.

Trek nieuwe klanten aan

Een goed beloningsprogramma kan op verschillende manieren nieuwe klanten aantrekken. Ten eerste, als je punten of kortingen aanbiedt voor aanmelding van nieuwe klanten, kun je automatisch nieuwe klanten toevoegen aan je mailinglijst, simpelweg, omdat klanten van kortingen willen profiteren. Als een nieuwe klant een goede e-commerce ziet waar beloningen binnen handbereik zijn, is de kans groter dat ze je merk willen proberen, gewoon, omdat de beloningen gemakkelijk toegankelijk zijn.

Bron: ae-live.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *